اگر تا به حال یوتیوب صرفا یک سایت سرگرمی‌و فیلتر شده بود وقت آن رسیده که نگاهتان را کمی‌تغییر دهید. در سال ۲۰۲۱ دیگر وقتش است که کانال یوتیوب داشته باشید و تولید محتوا انجام دهید.

اگر هنوز نمی‌دانید که چرا باید تولید محتوا داشته باشید شاید بهتر باشد به مقاله «تولید محتوا؛ واکسنی برای آینده ما» نگاهی بیندازید.

اما اگر تصمیم گرفتید که شروع کنید، شاید برایتان سوال باشد که با چه موضوعی کار کنم؟ و چه محتوایی تولید کنم؟ در این مقاله از ایده های تولید محتوا در یوتیوب که شما می‌توانید از آنها الهام بگیرید برایتان نوشتیم تا به راحتی بتوانید بین آنها انتخاب کنید که کدام ایده مناسب شماست؟

با انتخاب ایده های مناسب و جذاب برای کانالتان و به کمک روش‌های کسب درآمد در یوتیوب به پول خوبی برسید.

این ایده‌ها را طبق دسته بندی ژانر‌ها برایتان معرفی می‌کنیم تا راحت تر بتوانید مطالعه کنید.

ویدئو‌های معرفی خودتون

اینترو یا معرفی کانال

یک مقدمه‌ی ویدئویی خوب برای کانال شما می‌تواند خیلی مورد استقبال قرار گیرد.

به دنیا نشان دهید که شما که هستید؟ کانال شما چیست؟ و چه محتوایی قرار است تولید کنید.

اولین برداشت مخاطب از شما همه چیز است، برای همین  این ایده در میان بهترین ایده‌های ویدئویی YouTube قرار دارد.

معرفی خودتان

اگر در پیدا کردن ایده‌های خوب ویدئویی یوتیوب کم آورده‌اید، فقط خودتان را معرفی کنید. مردم دوست دارند در مورد کسی که دنبالش می‌کنند، اطلاعات بیشتری داشته باشند. بنابراین کمی‌وقت بگذارید و خودتان را معرفی کنید، حتی اگر فقط برای یک ویدئو باشد.

ولاگ (vlog)

Vlogs از محبوب ترین ایده‌ های ویدئویی YouTube است. یک روش عالی برای معرفی شخصیت و زندگی شماست.  میتواند محتوای شمارا متنوع کند.

اما سعی نکنید ادا در بیاورید و کس دیگری باشید؛ فقط خودتان باشید. در غیر این صورت مخاطب به راحتی متوجه شما خواهد شد. در نتیجه دیگر به شما اعتماد نخواهد کرد.

کشیدن داستان زندگی‌تان

این ویدئوها معمولاً دارای سرعت بالایی هستند و یک لحظه اساسی را در زندگی سازندگان به نمایش می‌گذارند. این برنامه همچنین معمولاً شامل یک صداگذاری است و همراه با تصویرهایی است که روی تخته سفید (گاهی توسط گوینده) کشیده می‌شود.

برای مثال آریا کئوکسر بهترین یوتیوبر ایرانی که با همین ایده ویدئو ساخته است. این ویدئو را می‌توانید در مقاله بهترین یوتیوبر‌های ایرانی ببینید.

معرفی تیم

ایده‌ های یوتیوب

اگر به صورت تیمی‌کار می‌کنید و یا سازمانی دارید. برای افرادی که در سازمان شما، یک ویدئو تولید کنید. دیدن چهره‌های موجود در پشت سازمان یا تجارت شما به بینندگان کمک می‌کند ارتباط شخصی تری با شرکت شما برقرار کنند.

ویدئو‌های توضیحی

فیلم‌های توضیحی برای معرفی یک محصول، خدمات، شرکت یا برنامه استفاده می‌شوند. اگر شرکت شما یکی از آنها را داشته باشد، YouTube یک بستر عالی برای نمایش آن و افزایش بازدهی است.

یک روز در زندگی من

این ایده هم شبیه ولاگ است. برای مثال صبح که از خواب بیدار می‌شوید و از تمام کار‌هایی که تا دوباره خوابیدن انجام می‌دهید ویدئو بگیرید. خیلی از مخاطبان دوست دارند روند زندگی شما یا لایف استایل شما را بدانند. این موضع باعث می‌شود این ایده جزء ایده های موفق در یوتیوب باشد.

ویدئو از فرهنگ

ویدئو‌های تولید کنید که فرهنگ شهر کشور و یا سازمان شما را نشان دهد. خیلی از مردم به فرهنگ نقاط دیگر دنیا علاقه دارند. این فرصت خوبی است برای رشد کانالتان در یوتیوب.

امیر توسلی یکی از یوتیوبر‌های ایرانی که در کانادا زندگی می‌کند. در اوایل فعالیت خودش به ویدئو‌هایی با نشان دادن فرهنگ ایرانی برای مردم آنجا پرداخته است.

پشت صحنه (Behind the Scenes)

ایده های یوتیوب

پشت صحنه ویدئوهاتون، کار یا سازمان خود را به بیننده‌ها نشان دهید. چون باعث برقراری ارتباط بهتر با مخاطب می‌شود. این کار اگر درست انجام شود اعتماد مخاطب به شما را جلب می‌کند.

نشان دادن خانه یا اتاقتون (room tour)

یک ویدئو از خانه یا اتاق خود به نمایش بگذارید تا مخاطبان بیشتر با شما آشنا شوند. با این کار ارتباط قوی‌تری با بینندگان ایجاد می‌شود و شما را در بالای ذهن خود نگه می‌دارد.

خیلی از مخاطب‌ها هم علاقه دارند تجهیزات کار و خانه شما را ببینند و برایشان جذاب است.

پرسش و پاسخ (Q & A)

از دنبال کننده‌های خودتون درخواست کنید که سوالاتی که دوست دارند را  از شما بپرسند و شما در یک ویدئو به آنها پاسخ دهید. این ایده تولید محتوای یوتیوب خیلی مورد اسقبال یوتیوبر‌ها و دنبال کننده‌هاشون قرار میگیرد. در ایجاد حس نزدیکی بین شما و مخاطب تاثیر زیادی دارد.

خب همینطور که این ایده‌ها را  دیدید و خواندید در این موضوعات شما بیشتر از خودتان اطلاعات می‌دهید. نتیجه این ویدئو‌ها آشنا شدن بیشتر مخاطب و دنبال‌کننده‌های شما با خودتون است. این کار حس نزدیکی و اطمینان بین دو طرف ایجاد می‌کند.

فیلم‌های آموزشی / آموزشی یوتیوب

ویدئو‌هایی با عنوان «خودتان انجام دهید» (DIY یا do it yourself)

مخاطبان علاقه زیادی به این ویدئو‌ها دارند. چون هم کارشان راه می‌افتد، هم هزینه کمتری پرداخت می‌کنند.

شما می‌توانید آموزش مرحله به مرحله آن‌ها را در کانال یوتیوب خودتان قرار بدهید.

ویدئو‌های آموزشی / چگونه …؟ (How-To/Tutorial)

فیلم‌های How-to یکی از محبوب‌ترین ویدئو‌ها در YouTube است. مخصوصا در موضوعات فناوری و زیبایی. شما در هر زمینه‌ای می‌توانید این ویدئو‌ها را تولید کنید چون همیشه یک نفر دنبال آموزش آن چیز است. از نحوه نواختن آهنگ مورد علاقه خود با گیتار گرفته تا چگونگی اعتماد به نفس بیشتر و ساخت ابزارآلات عجیب.

آموزش آشپزی یا دستور پخت غذا

آموزش آشپزی و دستور غذا بدهید. روش‌های خودتان برای تولید غذا یا حتی غذا‌های محلی کشور یا شهر شما. مردم به غذای محلی جالب کشور‌های مختلف علاقه دارند. این موضوع یکی از بخش‌های پربازدید یوتیوب است. نواب ابراهیمی  یکی از آشپز‌های خوب کشورمان هست که در یوتیوب فعالیت می‌کند.

معرفی محصولات

اگر مقاله روش‌های کسب درآمد در یوتیوب را خوانده باشید، می‌دانید که معرفی محصولات یکی از روش‌ها و ایده‌هایی است که به شما کمک می‌کند مستقیما به درآمد برسید. اگر این محصول برای خودتان باشد که باعث فروش بهتر و بیشتر شما می‌شود. اگر هم نباشد به کمک همکاری در فروش می‌توانید درآمد خوبی بدست بی آورید.

ویدئو از ورزش کردن

خیلی از افراد برای دیدن حرکات ورزشی و روش‌های خاص ورزش به یوتیوب مراجعه می‌کنند. مثل یوگا، فیتنس، حرکات کششی، پارکور و … اگر به ورزش علاقه دارید، فرصت خوبی است تا از تولید محتوا در این زمینه درآمد کسب کنید.

وبینار یا ارائه

اگر وبینار آموزشی یا سخنرانی ارائه داده اید، فایل ویدئو آن را در یوتیوب قرار دهید تا افرادی که آن را از دست داده اند بعداً تماشا کنند.

ویدئو‌های اینفوگرافیک

اگر میخواید راجع‌به یک موضوعی توضیح دهید که ممکن است خسته کننده باشد، از اینفوگرافیک‌ها که یک روش جذاب بصری برای نمایش حقایق و آماری استفاده کنید.

تخته سفید

اگر نمی‌توانید یا دوست ندارید که از اینفوگرافیک استفاده کنید. از وایت‌بورد استفاده کنید.

ویدئو وایت‌بورد به طور معمول یک فیلم متحرک است که شخصی در حال طراحی روی وایت‌بورد است. این یک روش جذاب برای انتقال ایده‌های پیچیده هستند و برای بینندگان جذاب هستند.

ویدئو‌های بررسی یا ری اکشن

بررسی محصول

بررسی محصولات از محبوب ترین انواع محتوا در YouTube است. میلیون‌ها بیننده قبل از خرید به دنبال این فیلم‌های اطلاعاتی هستند. دستگاه‌های دیجیتال و محصولات زیبایی از سوژه‌های محبوب هستند اما می‌توان انواع محصولات را بررسی کرد.

یکی از بهترین یوتیوبر‌های ایرانی که در زمینه بررسی گوشی موبایل و تجهیزاتش فعالیت می‌کند موبونیوز یا مهدی شجاری است.

بررسی و ری اکشن فیلم و سریال

شما یا می‌توانید به صورت حرفه ای در این زمینه کار کنید یا در کنار محتوا‌های خودتون وقتی فیلم خوبی دیدید از این نوع محتوا استفاده کنید.

یکی از ایرانی‌هایی که در این زمینه کار می‌کند احسان منصوری

ری اکشن به موسیقی

اگر کانال موسی لاو لایف (musa love l1fe)

را  دیده باشید یک مثال کامل از این نوع ایده است که با بررسی و ری اکشن به موسیقی کشور‌های مختلف محبوبیت زیادی بدست آورده حتی در کشور خودمان ایران.

خب این‌ها بخش از ایده‌هایی بود که شما در کانال یوتیوب خود می‌توانید استفاده کنید و در آپدیت‌های بعدی این مقاله، موارد بیشتری اضافه می‌شود که می‌توانید از آنها الهام بگیرید.

 و برای بهبود و مشاوره یوتیوب می‌توانید با ما در تماس باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نظر خودتون در مورد این مقاله رو با ما به اشتراک بگذارید.