با توجه به افزایش فعالیت مردم فارسی زبان در یوتیوب و جذابیت درآمدی این سایت، اینجا برتون روش‌های روآمدزایی یوتیوب رو گفتیم، محتوای زیادی برای انتخاب بینندگان وجود دارد.

برای همین روش های افزایش بازدید و اینکه چطور ویدیو خودمون رو بین این همه ویدئو بهتر کنیم اهمیت زیادی دارد.

اگر هنوز تولید محتوا در یوتیوب را شروع نکردید و یا  ایده ای برای تولید محتوا ندارید میتوانید مقاله ایده های محتوایی یوتیوب رو بخوانید.

۱- نام یا title

نمونه تایتل یوتیوب

یکی از مهترین فرق ها در بین ویدئو های پر بازدید و کم بازدید نوع نام گذاری آنهاست.

برای نام گذاری درست باید روش سرچ کردن مردم را بدانید .

چند نکته راجع‌به نام گذاری :

  • تایتل شما باید ساده و مختصر موضوع ویدئو رو نشان دهد.
  • استفاده از کلماتی مثل ( بهترین، فوق العاده، باورنکردی و …) میتواند باعث جذب مخاطب شود.
  • در نامگذاری خودتون حتما از سال یا ماه استفاده کنید چون مردم همیشه دنبال محتوای تازه هستند.(مثلا ۲۰۲۱)
  • از کلمات تحریک کننده استفاده کنید
  • سعی کنید از برچسب(تگ) هایی که برای ویدئو زدید در تایتل هم استفاده کنید.
گوگل ترندز سرچ ماه های سال

تصویر بالا آمار گوگل ترندز بر اساس سرچ یوتیوب است. همینطور که میبینید استفاده از ماه های خاص به دلیل تازه نشان دادن محتوای شما بازدید شما را در آن ماه افزایش میدهد. حتما در نام ویدیو هاتون از ماه تولیدش بگویید.

گوگل ترندز سرچ پیشوند های جذاب

و در این عکس هم می‌بینید که کلمه new تاثیر بیشتری در افزایش بازدید ویدیو یوتیوب شما دارد نسبت به دیگر کلمات و استفاده از آن توصیه می‌شود. همچنین باعث ترغیب بیشتر مخاطب برای دیدن ویدیو شما می شود.

گوگل ترندز سرچ موضوع های جذاب یوتیوب

در عکس اخر هم میبینید که محتوای کمدی و خنده دار بیشترین سرچ را در یوتیوب دارد. مردم تمایل به شاد بودن دارند و شما باید از این موضوع استفاده کنید.

همین ۳ عکسی که مشاهده کردید میتواند به شما یک ایده کانال یوتیوب بدهد که محتواهای شاد و خنده دار جدید تولید کنید.

دلیل رشد خیلی از یوتیوبر های ایرانی هم همین موضوع است. می‌توانید درآمد بهترین یوتیوبر های ایرانی را در این مقاله ببینید.

۲- برچسب یا tag

یکی از بخش های مهمی که به یوتیوب کمک میکند ویدئو شما را بهتر آنالیز کند و در جواب سرچ مخاطبان نشان دهد برچسب ها هستند.

برای انتخاب تگ مناسب شما میتوانید از تگ های استفاده شده در ویدئو های مرتبط و پر بازدید استفاده کنید.

اگر ویدئو خاص خودتان هست نکات زیر را در تگ زدن رعایت کنید.

  • از کلید واژه های اصلی به عنوان تگ ویدئو استفاده کنید.
  • از انواع مختلف کلید واژه مد نظرتان در قسمت تگ استفاده کنید.

شما میتوانید برای زدن تگ های مناسب از ابزار هایی مثل TubeBuddy  یا VIDIQ   استفاده کنید که نه تنها در تگ بلکه در بخش های دیگر یوتیوب هم به شما کمک می‌کنند که میتواند باعث افزایش بازدید کاناتون شود.

شما در یوتیوب میتوانید تا ۵۰۰ کاراکتر در بخش تگ وارد کنید که پیشنهاد میکنیم تا میتوانید این بخش را با تگ های مرتبط پر کنید.

۳- کاور ویدئو یا Thumbnail

نمونه کاور ویدیو یوتیوب

اولین چیزی که باعث جذب مخاطب به ویدئو شما می شود کاور ویدئو است .

کاور خوب به شما کمک می کند بین ویدئو های های دیگر به چشم بیایید و مخاطب شما را انتخاب کند.

اگر خودتان در ویدئو هستید حتما در کاور ویدئو هم تصویر خودتان را قرار دهید با عث جذب بهتر و جلب توجه مخاطب میشود.

حتما از رنگ های شاداب استفاده کنید رنگ هایی که چشم مخاطب را به خودش جلب کند .

می‌توانید بخشی از تایتل یا خلاصه ای از آن را در کاور خود استفاده کنید.

نکته مهی که باید به شما بگویم این است که یوتیوب با سیستم آنالیز قوی خودش حتی کاور ویدئو های شما را آنالیز می کند و اگر با ویدئو شما تناسب نداشته باشد، آن ویدئو بازدید مناسبی دریافت نمی کند.

برای ساخت کاور مناسب میتوانید از ابزاری مثل CANVA استفاده کنید.

۴- صفحه پایانی end screen

هر چه مخاطب بیشتر در ویدئو شما بماند یا در ویدئو های کانال شما جا به جا شود. یوتیوب ارزش بیشتری برای کانال و ویدئو شما قائل میشود.

صفحه پایانی یکی از بهترین روش های برای این کار است .

نمونه صفحه پایانی یوتیوب

این صفحات همان طور که در شکل میبینید در انتهای ویدئو ظاهر می شوند و مخاطب با کلیک بر روی آنها به آن ویدئو میرود.

مخاطبی که تا انتهای ویدئو شما مانده مطمعنن اگر ویدئو جذاب دیگری به او پیشنهاد دهید میپذیرد.

دیگر به هوشمندی شما برای پیشنهاد ویدئو مناسب به مخاطب است که می تواند او را در کانال شما نگه دارد.

۵- شبکه های مجازی

از شبکه های مجازی مختلف برای افزایش بازدید و آوردن مخاطب به ویدئو خودتان استفاده کنید .

مثل اینستاگرام ، توئیتر ، فیسبوک و …

ممکن است شما در شبکه های اجتماعی دیگر مخاطب بیشتر داشته باشید. شما با انتشار تصویر یا خبر ویدئو خود میتوانید بازدید ویدئو یوتیوب خود را افزایش دهید و مخاطبان کانال خود را بالا ببرید.

این مقاله ادامه دارد…


دیدگاهتان را بنویسید

نظر خودتون در مورد این مقاله رو با ما به اشتراک بگذارید.