اپلیکیشن‌‌ موبایل

روش‌ های درآمد اپلیکیشن موبایل

بازار برنامه‌های موبایل و درآمد اپلیکیشن موبایل به سرعت در حال رشد است. این صنعت عظیم هر روز در حال گسترش است و به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها هم متوقف شود. توسعه دهندگان دائما در حال افزایش هستند و تعداد برنامه‌ها نیز همین طور است.

بدون شک، درآمد اپلیکیشن‌ موبایل همه رکوردها را خواهد شکست.در این مقاله به شما خواهیم گفت، که چگونه میزان درآمد اپلیکیشن موبایل را زیاد کنید؟

این گرایش باعث می‌شود بسیاری از شرکت‌های نوپا و صاحبان مشاغل به سمت اپلیکیشن موبایل رفتن و به فکر انتشار برنامه شخصی خود برای کسب درآمد بیشتر باشند. اما آیا واقعا می‌توانید از طریق برنامه‌های موبایل درآمد کسب کنید و دقیقاً چگونه می‌توان این کار را انجام داد؟ بیایید با هم بررسی کنیم.

اپلیکیشن‌‌ موبایل

بازار و رقبا

ورود به بازار برنامه‌های موبایل هرگز آسان نبوده است. امروز اگر تصمیم دارید یک برنامه ایجاد کنید و از طریق آن درآمد کسب کنید، می‌توانید از طریق راهنماهای آنلاین، کتاب‌ها و انجمن‌ها برای iOS و Android شروع کنید. صدها شرکت کوچک، متخصص در سفارشات یکبار مصرف کوچک برای توسعه برنامه‌های شرکتی و تبلیغاتی وجود دارد.

ساخت چنین برنامه‌هایی آسان است و می‌توان آن‌ها را بسیار سریع منتشر کرد، که به نوبه خود، یک سطح رقابت بالا ایجاد می‌کند. نمی‌توانید تصور کنید که با چند شرکت باید رقابت کنید. آنچه به نظر می‌رسد یک تصمیم سریع است، به همان سرعتی که شما می‌خواهید نتیجه نمی‌دهد.
بنابراین بهتر است در توسعه یک برنامه با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید. منظور ما از پروژه‌های طولانی مدت با میلیون‌ها کاربر در مناطق مختلف است. برای ایجاد چنین برنامه‌ای شما به متخصصان کدنویسی و UX نیاز دارید، که بتوانید پشتیبانی فنی به مشتریان و کاربرانتان ارائه دهید.

این فاکتورها را هنگام انتخاب تیم توسعه دهندگان خود در نظر بگیرید و همیشه به نمونه کارهای آن‌ها توجه کنید. اگر می‌خواهید یک اپلیکیشن موفق و سودآور بسازید، به تیمی‌نیاز دارید که در ایجاد راه‌حل‌های یکسان مهارت داشته باشد.

مدل‌های کسب درآمد اپلیکیشن موبایل

فرض کنیم شما یک برنامه عالی ایجاد کرده اید که در ماه اول توسط هزاران کاربر دانلود شده است، اما صبر کنید. پول کجاست؟ ایده درخشان و برنامه عالی شما هیچ درآمدی برای شما نخواهد داشت، اما احتمالاً استراتژی کسب درآمد بدست خواهد آمد.

نمی‌دانید چقدر می‌توانید از برنامه خود درآمد کسب کنید؟ این بستگی به استراتژی‌ای دارد که می‌خواهید استفاده کنید. دو مدل اصلی کسب درآمد اپلیکیشن موبایل برای انتخاب وجود دارد. بیایید نگاه دقیق‌تری به هر یک از آن‌ها بیندازیم.

فروش مستقیم:

احتمالاً متوجه شده‌اید که برخی از برنامه‌ها وجود دارند که قبل از خرید برای دانلود در دسترس نیستند. تنها مواردی که می‌توانید در ابتدا بررسی کنید، توضیحات، ویدئو، عکس‌های صفحه و موارد ساده‌تر است. متقاعد کردن کاربر برای بارگیری برنامه پولی کار سختی است بنابراین همه مطالب موجود باید بسیار اغوا کننده باشند.
با این وجود، انجام این کار امکان پذیر است و Minecraft Pocket Edition یک اثبات برای این حرف است. این بزرگترین برنامه درآمد اپلیکیشن موبایل در Google Play است.

این بازی با هزینه 6.99 دلار در سال 2011 به عنوان پرطرفدارترین بازی اندروید انتخاب شد.
نمی‌دانید چه برنامه‌هایی در اپ استورها در سراسر جهان موقعیت‌های پیش‌رو را دارند؟ برای بررسی برنامه‌های برتر غیر بازی بر اساس درآمد، به نمودار زیر نگاهی بیندازید.

در این بخش ما به یک فرمول ساده دست پیدا کرده‌ایم که می‌توانیم احتمال موفقیت شما را افزایش دهیم. باما تماس بگیرید.

فروش غیر مستقیم:

این مدل قصد دارد تا پرداخت‌ها را در داخل برنامه رایگان پنهان کند.

بنابراین کاربران می‌توانند از برخی از ویژگی‌های اساسی به صورت رایگان لذت ببرند در حالی که نیاز به پرداخت برخی از گزینه‌های پیشرفته دارند. این یک استراتژی کاملا خوب است زیرا شانس بیشتری برای تبدیل کاربران شما به مشتری دارد.

آن‌ها این فرصت را دارند که راه حل شما را امتحان کنند، مزایای آن را ببینند و سپس تصمیم بگیرند که روی ویژگی‌های اضافی سرمایه‌گذاری کنند. در زیر روش‌های کسب درآمد اپلیکیشن موبایل آورده شده است:

  • تبلیغات
  • حمایت
  • اعلان‌ (Push Notification)
  • خریدهای درون برنامه‌ای
  • پلن افزایشی فرمیوم
  • لینک‌های وابسته
  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی پیامکی
  • گزینه‌های متعدد برای پرداخت
  • مشارکت با یک برنامه موفق دیگر
  • ارز مجازی

📱 مزایای طراحی اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار اینترنتی 📱

روش‌های برتر کسب درآمد اپلیکیشن

با در نظر گرفتن تمام روش‌های کسب درآمد اپلیکیشن که در بالا ذکر کردیم و پس از تجزیه و تحلیل اثربخشی آن‌ها، می‌توانیم 3 روش اصلی را که می‌تواند برای هر برنامه کار کند جدا کنیم. حتی گاهی اوقات بهتر است ترکیبی از آن‌ها استفاده شود. بنابراین، بدون زحمت بیشتر، موارد دلخواه ما را بررسی کنید.

اشتراک:

اگر برنامه خود را توسعه داده‌اید، ساده‌ترین راه برای دریافت هزینه از آن با استفاده از اشتراک است. از تمام کاربرانی که آن را خریداری کرده‌اند سالانه یا ماهانه هزینه دریافت می‌شود. این محبوب‌ترین نوع کسب درآمد اپلیکیشن است و طبق آمار به صاحبان برنامه اجازه می‌دهد تا در هر بار استفاده 50٪ بیشتر از هر نوع درآمدزایی دیگری درآمد کسب کنند.

از نظر مالی این یک فرصت عالی تجاری است، اما از نظر توسعه کاملاً کار پیچیده‌ایست. مسئله این است که برای اطمینان از طولانی شدن اشتراك کاربران، شما باید اطلاعات، خدمات و موارد مشابه را بیشتر و بهتر ارائه دهید. این به معنای تغییرات مداوم و به روزرسانی است و شما ممکن است به تیمی‌از افراد خلاق برای کار بیشتر در برنامه خود نیاز داشته باشید.

خریدهای درون برنامه ای:

ایجاد یک برنامه کاربردی با خریدهای درون برنامه‌ای می‌تواند یک گزینه عالی برای رونق کسب و کار فعلی شما یا حتی کسب و کار جدید شما باشد. احتمالاً در مورد برنامه‌های زیادی شنیده‌اید که به کاربران اجازه می‌دهد چیزهای نامشهودی را که فقط در برنامه قابل استفاده است، خریداری کنند؟ به نظر می‌رسد این یک رویکرد کودکانه باشد. اما در واقع کار می‌کند.


برنامه‌های متعدد بازی، سال‌ها از این استراتژی استفاده می‌کنند و سود زیادی می‌برند. حتی برخی از سیستم عامل‌های یادگیری زبان به چنین روش‌های کسب درآمد اپلیکیشن متوسل شدند. فرض کنید شما زبان‌ها را یاد می‌گیرید و در هر سطح یا وظیفه انجام شده مقدار مشخصی سکه مجازی دریافت می‌کنید و می‌توانید آن را برای چیزی در برنامه هزینه کنید.

طراحی اپلیکیشن‌

 

این یک عنصر گیمیفیکیشن است که می‌تواند ابزاری قدرتمند برای پول‌سازی باشد. اگر می‌توانید چیز خوبی در برنامه خود اضافه کنید و کاربران خود را وادار به خرید سکه برای بدست آوردن آن چیز کنید دریغ نکنید. واقعا این روش کار می‌کند.

تبلیغات:

این یک روش کمی‌پیچیده و در عین حال کارآمد است زیرا قبل از استفاده از آن باید مخاطبان هدف خود را درک کرده و تبلیغات مربوطه را ارائه دهید. این به زمان و تلاش نیاز دارد اما واقعاً جواب می‌دهد.

اگر شما برنامه‌ای برای جستجوی موسیقی دارید، پیشنهاد غیرمجاز و بی ربطی به کاربرانتان است که به آنها لوازم اضافی شستشو اضافه کنید. اما اگر تبلیغات هدفون یا بلندگو را شروع کنید، ممکن است موفق شوید.
علاوه بر این ممکن است با همکاری با برنامه‌ها یا مارک‌های دیگر از تبلیغات بهره‌مند شوید. می‌توانید از آن‌ها بابت Click Per Impression (CPI) یا Cost Per Click (CPC) هزینه کنید یا از آن‌ها بخواهید برنامه خود را در منابعشان تبلیغ کنند. چه بهتر این است که شما می‌توانید تبلیغات را به عنوان یک چیز اجباری برای تماشا در برنامه خود قرار دهید.

برای حذف این افزودنی می‌توانید مبلغی را به حداقل برسانید. اما به یاد داشته باشید که این یک کار دشوار است زیرا به نوعی ممکن است برخی از کاربران خود را از دست دهید.

چگونه می‌توان قیمت یک برنامه را تعیین کرد؟

 

یکی از خشن ترین اشتباهاتی که سازندگان می‌توانند مرتکب شوند، تعیین نادرست قیمت یک برنامه است. اگر تصمیم گرفتید برنامه خود را به عنوان یک برنامه پولی درآورید، باید خوب فکر کنید، آیا ارزش هر سنتی را که می‌خواهید، می‌ارزد؟ خود را به جای کاربر قرار دهید.

اگر کسی این برنامه را با این قیمت به شما پیشنهاد دهد، آیا آن را خریداری می‌کنید؟ قبل از قرار دادن برچسب قیمت، از خود چند سوال مهم بپرسید:

  • برنامه من دارای چه ویژگی‌هایی است؟
  • آیا روزانه استفاده خواهد شد؟
  • برنامه من به کدام دسته تعلق دارد؟
  • هزینه برنامه‌های رقیب چقدر است؟
  • چند بار برنامه رقیب نصب شده است؟
    فقط پس از پاسخ دادن به این سوالات می‌توانید درباره ارزش برنامه خود تصمیم بگیرید.

وسعت برنامه‌های پول ساز

هنگامی‌که تصمیم به ایجاد یک برنامه گرفتید، اولین سوالی که به ذهن شما خطور می‌کند این است که کدام برنامه را توسعه دهید؟ می‌توانید با آنچه دوست دارید یا فکر می‌کنید مورد تقاضا باشد شروع کنید. اما ابتدا باید بازار را مطالعه کنید.

شرکت Liftoff با انتشار گزارشی که بازی‌ها را به عنوان رهبر در میان تمام برنامه‌ها تأیید می‌کند، سالانه حدود 34.8 میلیارد دلار درآمد کسب می‌کند. چه بازی‌هایی از محبوبیت و تعامل بیشتری برخوردار هستند؟
البته بازی یک صنعت پرطرفدار است اما اگر برنامه شما ایده جدید و جالبی دارد می‌تواند بسیار پرسود باشد. در زیر لیستی از برنامه‌های پردانلود را مشاهده می‌کنید:

  • برنامه‌های شخصی‌سازی (راه‌اندازها، نمادها، تصاویر پس زمینه برای صفحه اصلی و صفحه قفل و غیره)
  • نسخه‌های موبایل مجلات و روزنامه‌ها
  • ابزارهای بهره‌وری
  • اپلیکیشن‌های مربوط به خرید
  • برنامه‌های اینترنت اشیا
  • برنامه‌های ورزشی، تناسب اندام، سلامتی و سفر
  • شبکه‌های اجتماعی
    بیشترین زمان استفاده از برنامه موبایل صرف بخش‌هایی از بازار مانند شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های موسیقی می‌شود. نحوه توزیع زمان به این صورت است:

میزان درآمد اپلیکیشن تلفن همراه تا چه حد می‌تواند باشد؟

 

اگر همه کارها را درست انجام دهید، یک برنامه موبایل‌ می‌تواند تجارت خوبی باشد. شاید شما از خود بپرسید: برنامه‌ها چقدر درآمد کسب می‌کنند؟ به عنوان مثال، درآمد Supercell که بازی “Clash of Clans” را توسعه داده است، تقریباً 1.548.536 دلار در روز است.!

King Digital Entertainment، ناشر “Candy Crash“، روزانه 72.227 دلار درآمد دارد. بیشتر برنامه‌های بازی رایگان هستند و از طریق خرید درون برنامه‌ای یا تبلیغات از آن درآمد کسب می‌کنند.
پیش بینی می‌شود درآمد Match Group، سازنده Tinder در سال 2019 تقریبا 521 میلیون دلار باشد.
در اینجا چند برنامه برتر Google بر اساس درآمد آورده شده است.کدام پلتفرم را انتخاب کنید؟

انتخاب بستر صحیح برای کسب درامد اپلیکیشن موبایل شما بسیار مهم است. اپل و گوگل بزرگترین و محبوب ترین بازار برنامه‌ها را دارند.
InMobi تحقیقی انجام داد و بیان داشت که تا سال 2016 بیش از 25٪ از توسعه دهندگان iOS ماهانه بیش از 5000 دلار موفق به کسب درآمد اپلیکیشن موبایل کرده اند در حالی که تنها 16٪ از توسعه دهندگان Android به چنین نتیجه‌ای رسیده اند.

طراحی اپلیکیشن‌ موبایل

 

با این وجود، گوگل همه چیز را برای حفظ رقابت با فروشگاه اپل ایجاد می‌کند و هزینه توسعه دهنده گوگل پلی را برای اشتراک‌ها کاهش می‌دهد. به طور کلی، برای تمام خریدها و اشتراک‌های درون برنامه‌ای، گوگل 30 درصد از هزینه را به عنوان هزینه تراکنش دریافت می‌کند.
بنابراین همانطور که فهمیدید، مبلغی که می‌توانید بدست آورید می‌تواند مستقیماً به تصمیم شما بستگی داشته باشد که ابتدا کدام برنامه را توسعه دهید. به نظر می‌رسد این یک تصمیم آسان باشد اما در واقع یک تصمیم دشوار است. کاربران ios و اندروید عادت‌های دیجیتالی متفاوتی دارند و یک نوع فعالیت را به فعالیت‌های دیگر ترجیح می‌دهند.

 

اگر شما یک خرده فروش با یک وب سایت موفق هستید و می‌خواهید تجارت خود را با رفتن به موبایل گسترش دهید، بهتر است کاربران iOS را مورد توجه قرار دهید زیرا آن‌ها تمایل دارند خرید‌های آنلاین خود را با گوشی انجام دهند. طبق آمار، درصد کاربران اندرویدی که از تلفن‌های هوشمند خرید می‌کنند 38 درصد است. در حالی که درصد خریداران برنامه‌های ios 47 درصد است.
تلفن‌های همراه امروزه جزوه محبوب ترین چیزها هستند، اما نباید سایر دستگاه‌های هوشمند را فراموش کنید. چه راهی می‌تواند راهی عالی برای افزایش میزان درآمد اپلیکیشن تلفن همراه شما باشد؟ پاسخ این است؛ ساخت برنامه برای:

حداکثر زمینه‌ها را پوشش دهید

  • پوشیدنی‌ها (مانند ساعت هوشمند)
  • بلندگو‌های هوشمند (مثل هومپاد یا الکسا)
  • کنسول‌های بازی‌های ویدیویی
  • تلویزیون‌های هوشمند: غول‌هایی مانند YouTube، Hulu، Amazon Video و بسیاری دیگر از قبل برنامه‌هایی برای تلویزیون‌های هوشمند دارند و میلیاردها دلار درآمد کسب می‌کنند.
    اگر می‌خواهید جریان‌های درآمد کاملا جدیدی کسب کنید و از رقبای خود متمایز شوید، باید گزینه‌های بیشتری برای دستگاه‌های بیشتر ارائه دهید.

درآمد اپلیکیشن ها از کجاست

سوالی که ممکن است برای هر کدام از ما پیش بیاید، این است که درآمد اپلیکیشن ها از کجاست و چگونه توسط یک اپلیکیشن موبایل، می‌توان به درآمدزایی رسید. در ادامه چند مورد از راه‌هایی که توسط توسعه اپلیکیشن موبایل، می‌توانید به درآمد زایی برسید  را به شما خواهیم گفت :

1 . قراردادن تبلیغات مختلف، کلید افزایش درآمد روزانه اپلیکیشن است.
2 . مردم 90 درصد وقت خود را به اپلیکیشن های موبایل اختصاص می دهند، پس شانس بالایی در کسب درآمد دارید.
3 . افزودن روش‌های پرداخت آنلاین، می‌تواند به نفع برنامه شما باشد.
4 . اپلیکیشن‌های بازی بیشترین درآمد را دارند.

نتیجه

از آنجا که بازار برنامه‌های موبایل رشد مداوم را تجربه می‌کند؛ رقابت بین توسعه دهندگان بسیار زیاد است. بنابراین تجزیه و تحلیل رقبا قبل از توسعه یک برنامه امری ضروری است. آنچه در حال حاضر واقعا به آن نیاز دارید ایده‌ای است که بازار برنامه‌ها را منفجر کند و فناوری‌های حرفه‌ای در کنار شما قرار بگیرند!

منبع: جی بی کی سافت

 

5 دیدگاه دربارهٔ «روش‌ های درآمد اپلیکیشن موبایل»

    1. حتما در مقالات بعدی از اپلیکیشن‌ها و درآمدهاشون بیشتر براتون می‌نویسیم که جالب تر هم می‌شه

  1. با این سرعت رشد اپلیکیشن ها و استفاده مردم قطعا یکی از بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری این قرنه

    1. دقیقا. و جالبه که حداقل در ایران هنوز در این بخش سرمایه گذاری صورت نگرفته.

  2. بازتاب: بهترین روش های کسب درآمد اپلیکیشن📱 چگونه از اپلیکیشن پول دربیاوریم؟💲 - اینوسافت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن