بهترین روش های کسب درآمد از اپلیکیشن موبایل

روش‌های کسب درآمد از اپلیکیشن موبایل یعنی چگونه یک کسب و کار مبتنی بر اپلیکیشن می‌تواند از کاربرانش پول در بیاورد. سنگ بنای هر کسب و کاری سود‌دهی است. تا حالا براتون سوال شده که درآمد اپلیکیشن موبایل چقدر است؟

ما در همند به شما بهترین روش‌های کسب درآمد اپلیکیشن را نشان می‌دهیم و یاد می‌دهیم چگونه از اپلیکیشن پول در بیاورید. همینطور انواع تلبلیغات در اپلیکیشن را یاد می‌گیرید. زیرا طراحی اپلیکیشن، طراحی رابط کاربری و طراحی تجربه کاربری ، از مواردی هستند، که باید کمی با آن‌ها آشنا باشید.

در حالی که بسیاری از توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران آرزو دارند که راه اندازی یک برنامه تلفن همراه به درآمد فوری منجر شود، اما این ممکن نیست. متأسفانه، روند کار بسیار پیچیده‌تر از این حرف‌هاست. ما قرار است به شما روش های کسب درآمد اپلیکیشن را نشان دهیم و بگوییم چگونه از اپلیکیشن پول دربیاوریم.

 

کسب درآمد از اپلیکیشن موبایل

 

با بیش از 1.8 میلیون برنامه موجود در فروشگاه اپلیکیشن اپل و بیش از 2.5 میلیون برنامه در Google Play، راه‌اندازی برنامه‌ای که کاربران عاشق آن می‌شوند بسیار سخت و مهم است. اما مدیر یک کسب و کار باید اطمینان حاصل کند که روش کسب درآمد اپلیکیشن مناسبی برای برنامه فراهم کرده است. در غیر این صورت درآمد از دست رفته و کسب و کار شکست خواهد خورد.
استراتژی‌های مهمی برای کسب درامد از اپلیکیشن موبایل وجود دارد، زیرا برنامه‌های پولی، خریدهای درون‌برنامه‌ای، تبلیغات و روش‌های زیادی برای درآمدزایی رایج است. چه بخواهید برای اولین بار از برنامه خود درآمدزایی کنید و چه بخواهید درآمد یک برنامه از قبل موفق را بهینه کنید، این مقاله، به شما کمک زیادی خواهد کرد.

همینطور می‌توانید به روش‌های کسب درآمد اپلیکیشن‌ های مختلف نیز پی ببرید.

📱 توسعه اپلیکیشن موبایل چیست + انواع اپلیکیشن های موبایل 📱

روش کسب درآمد اپلیکیشن با تبلیغات

این مدل با فروش فضای تبلیغات و نمایش تبلیغات در داخل برنامه باعث کسب درآمد از اپلیکیشن می‌کند. تبلیغات درون‌برنامه‌ای گزینه‌های پیشرفته‌ای را به تبلیغ دهندگان ارائه می‌دهد، به این معنی که آن‌ها تمایل به پرداخت هزینه دارند تا به مناسب‌ترین مخاطب برسد. تبلیغات درون برنامه‌ای باعث می‌شود که یک اپ برای کاربر رایگان شود و همزمان برای توسعه‌دهنده درآمدزا باشد.

قالب‌های تبلیغاتی درون برنامه‌ای

هنگام استفاده از مدل درآمدزایی مبتنی بر تبلیغات، اطمینان از مرتبط بودن و هدفمند بودن تبلیغات برای یک کاربر خاص ضروری است. تبلیغات‌های بی‌کیفیت یا بی‌ربط می‌تواند برای ابتکار عمل و حفظ آن ضرر داشته باشد.
بنابراین، قالب‌های تبلیغاتی بسیار متنوعی در دسترس است که به صاحبان مشاغل و تبلیغ‌دهندگان اجازه می‌دهد تجربه کاربر را به روشی ارائه کنند که مزاحمتی برای او نداشته باشد.

اپلیکیشن موبایل

 

1. روش کسب درآمد اپلیکشن با تبلیغات بینابینی

تبلیغات بینابینی شکل قابل اعتمادی از تبلیغات موبایلی است. یک تبلیغ بینابینی تبلیغ را به صورت خلاقانه در کل صفحه تلفن همراه نشان می دهد. اگر کاربر هرجایی از صفحه را لمس کند پاسخی از سمت نمایش‌دهنده تبلیغات دریافت می‌کند.
زمان و مقدار تبلیغاتِ بینابینی باید استراتژیک باشد. تبلیغات ناگهانی، به ویژه تبلیغاتی که صفحه کاربر را اشغال می‌کنند، در صورت نمایش زیاد یا در مواقعی که تبلیغات با روحیات کاربر مطابقت ندارد، می‌تواند باعث نارضایتی کاربر شود.

طراحی اپلیکیشن

2. تبلیغات بنری

تبلیغات بنری معمولا در نگاه کاربر به عنوان یک کادر کوچک در پایین صفحه نشان داده می‌شود. اگرچه استفاده از این قالب نسبتاً آسان است، اما معمولاً مورد استقبال قرار نمی‌گیرد و درآمد زیادی هم به همراه ندارد.
شخصی‌سازی برای این نوع تبلیغات ضروری است. تبلیغات بنری باید با کیفیت و هدفمند باشد در غیر این صورت ناخوشایند به نظر خواهد رسید.

3. تبلیغات همسان

تبلیغات همسان که می‌توان به آن‌ها آفتاب‌پرست‌های تبلیغاتِ درون برنامه‌ای نامید، نوعی از تبلیغات هستند که تعاریف موقعیتی دارند. در سطح بسیار بالایی، تبلیغات همسان بدون ایجاد مزاحمت در تجربه کاربر، در رابط کاربری برنامه جای می گیرند. به عبارت دیگر، عکس العمل‌های قبلی را برای نمایش تبلیغ جدید در نظر می‌گیرد. یکی بهترین روش های کسب درآمد از اپلیکیشن هم همین روش است.

4. پنل و لیست تبلیغات

دقیقاً همانطور که از نام لیست تبلیغات پیداست، لیستی از چندین تبلیغ دهنده را همزمان پیشنهاد می‌کند. تفاوت اصلی بین یک پنل و یک لیست، این است که لیست می‌تواند بیشترین پرداخت‌کننده را برای تبلیغ پیشنهاد دهد ( مانند سرویس ادموب مدیتیشن). یعنی به صورت همزمان از چند سرویس‌دهنده تبلیغات استفاده شود. بدین صورت هرگز سبد تبلیغ خالی نشده و گران‌ترین تبلیغ هم به کاربر نمایش داده خواهد شد.

برخلاف لیست تبلیغ، پنل‌ها همان تعداد تبلیغات را شامل نمی‌شوند و فضای بیشتری برای کپی ذخیره می‌کنند. با تبلیغات کمتر، تبلیغ‌کنندگان این فرصت را دارند که خود را کاملاً متفاوت‌تر از رقبا نشان دهند.

روش کسب درآمد از اپلیکیشن به ازای هر دانلود

این مدل کسب درآمد قدیمی‌ترین و ساده‌ترین روش های کسب درآمد از اپلیکیشن است. قبل از دانلود، کاربران برنامه ملزم به پرداخت هزینه آن هستند و پس از بارگیری به قابلیت‌های کامل آن دسترسی دارند. در حالی که این مدل درآمد را مستقیماً با تعداد دانلود برنامه دریافت می‌کند، اما لزوماً پردرآمدترین مدل نیست.

در حالی که در روزهای ابتدایی برنامه‌ها، برنامه‌های پولی اکثریت برنامه‌ها را تشکیل می‌دادند و بسیار فراوان بودند، انتظارات کاربران اکنون با گذشت زمان تغییر کرده است. کاربران اندک اندک نسبت به تناسب دقیق برنامه با نیازهای خود احساس عدم اطمینان می‌کردند. متقاعد کردن کسی برای پرداخت هزینه‌ی برنامه‌ای که آن را امتحان نکرده است دشوار است، مخصوصاً وقتی گزینه‌های رایگان زیادی وجود دارد. امروزه انتخاب قیمت می‌تواند مانعی برای رشد یک اپلیکیشن و طبعا کاهش میزان کسب درآمد اپلیکیشن موبایل باشد.

کسب درآمد از اپلیکیشن موبایل

خرید درون برنامه‌ای

از آنجا که اکثر برنامه‌ها در بازار امروز رایگان هستند (برنامه های freemium)، مدل درآمدزایی که کاربر درون برنامه خرید می‌کند محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. این مدل به کاربران اجازه می‌دهد تا مواردی را در داخل برنامه، چه فیزیکی و چه مجازی، خریداری کنند که به ویژه برای بازی‌های موبایل بسیار موثر است.
اگر درست انجام شود، خریدهای درون برنامه‌ای به ناشران برنامه امکان می‌دهد ارزش واقعی را به کاربران تحویل دهند، در نتیجه هم برای صاحب مشاغل و هم برای کاربر یک پیروزی حاصل می‌شود.
اگرچه این روش کسب درآمد اپلیکیشن بسیاری از نظر صاحبان مشاغل منطقی است، اما باید به خاطر داشته باشند که همه کاربران حاضر به پرداخت هزینه این موارد نیستند. با این حال، گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که تمایل به استفاده از این قبیل برنامه‌ها در حال افزایش است.

فریمیوم

در مدل فریمیوم دانلود رایگان است اما کاربران برای دسترسی به ویژگی های اضافی باید هزینه کنند. این مدل حول توانایی یک برنامه در جذب کاربران رایگان می‌چرخد. سپس با جذاب کردن آن‌ها به اندازه کافی برای پرداخت هزینه برای افزایش تجربه خود متمرکز شده است. مزیت این روش کسب درآمد این است که کاربران این شانس را دارند که برنامه را قبل از پرداخت هزینه برای هر چیزی امتحان کنند (برخلاف مدل پرداخت به ازای دانلود). ولی نقطه ضعف این روش در این است که ایجاد تعادل بین قرار دادن ویژگی‌های خوب و مقدار آن کمی سخت به نظر می‌رسد.

اشتراکی

همانند مدل فریمیوم، اشتراک‌ها بیشتر برای دسترسی به محتوا و نه ویژگی‌ها (همان مدلی که بسیاری از نشریات آنلاین و سرویس‌های پخش جریانی از آن استفاده می کنند) هستند.

نرم افزار موبایل


کاربران قبل از اینکه از آن‌ها خواسته شود هزینه اشتراک را بپردازند، به صورت آزمایشی و رایگان، برنامه را دانلود می‌کنند و می‌توانند به مقدار محدودی از محتوا دسترسی پیدا کنند. مزیت این مدل این است که درآمد مکرر برای توسعه دهندگان فراهم می کند.

با این حال، مانند مدل فریمیوم، تعیین میزان محتوایی که کاربر باید به آن دسترسی داشته باشد دشوار است.

انتخاب روش های کسب درآمد اپلیکیشن مناسب برای برنامه شما

انتخاب مدلی برای کسب درامد از اپلیکیشن شما که با اهداف کلی کسب و کار شما مناسب باشد، به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما لازم است قبل از راه اندازی، استراتژی کسب درآمد ارائه شود.
معمولا اهداف تجاری شما استراتژی کسب درآمد برنامه شما را تعیین می کنند. در این بخش بعضی جزییات وجود دارد که باید هنگام برنامه‌ریزی استراتژی کسب درآمد از اپلیکیشن باید به خاطر بسپارید.

– یکی از بهترین روش های کسب درآمد از اپلیکیشن سوال پردازی است

در سطوح اولیه، صاحبان مشاغل باید کاری را که اپلیکیشن آن‌ها انجام می‌دهد در نظر بگیرند. چه مشکلی را حل می‌کند؟ چگونه این مشکل را حل می‌کند؟ خدمات و هدف آن چیست؟
همانطور که قبلاً در موردش گفتیم، برخی از روش‌ها بهتراز روش‌های دیگر پتانسیل دارند. به عنوان مثال، روش‌های اشتراک برای سرویس‌هایی مانند پخش موسیقی یا پخش ویدئو، اخبار و سرگرمی‌ها و سایر برنامه‌های کاربردی که بیشتر روی محتوا تمرکز دارند، بهترین عملکرد را دارند.

از طرف دیگر، خریدهای درون‌برنامه‌ای برای بازی‌های رایگان و برنامه‌هایی با محوریت محصولات، به عنوان مثال برنامه‌های فروشگاهی یا خرده فروشی، بسیار سودآور هستند.

– به رقبا دقت کنید

هنگام عرضه یک اپلیکیشن، تحقیق در مورد رقبا باید در اولویت باشد. تحقیق درباره برنامه‌های مشابه یک جنبه اساسی در توسعه محصول برای کسب درآمد است.
رقبا چگونه درآمدزایی می‌کنند؟ روش‌های آن‌ها چقدر خوب کار می‌کنند؟ آیا برای افزایش سرعت در درآمدزایی می‌توان کاری متفاوت انجام داد؟

– کاربران هدف خود را مشخص کنید

جنبه دیگری از تعریف محصول که به انتخاب استراتژی مناسب کسب درآمد اپلیکیشن کمک می‌کند، تحقیقات در مورد کاربر است. اینکه مخاطب ما چه کسانی هستند؟ به چه چیزی نیاز دارند؟ و از همه مهم‌تر، حاضرند برای چه مقدار خدمات، مبلغی پرداخت کنند‌؟
به عنوان یک قاعده کلی، برای اینکه کابران از شما خرید کنند باید به آن ها ارزش نشان دهید. قبل از اینکه کاربر از شما خرید کند به آن ها ارزش آن راهم نشان دهید. با دانلود رایگان، ارزش اپلیکیشن باید از طریق تجربه و ابزار درونِ اپلیکیشن نشان داده شود.

بهترین اپلیکیشن کسب درآمد

در ادامه قصد داریم تا چند مورد از بهترین اپلیکیشن کسب درآمد را به شما عزیزان، جهت ایده گرفتن و آشنایی بیشتر، معرفی کنیم :

۱. لینکدین (linkedin)

این اپلیکیشن را می‌توان به عنوان یکی از برترین برنامه‌هایی که باعث کسب درآمد شما‌ می‌شود، نام برد. در اپلیکیشن لینکدین، شما می‌توانید شغل مورد نظر خودتان را با به نمایش گذاشتن رزومه و تجربه کاری خود، به نمایش بگذارید و به شغل ایده آل خود برسید.
در این مقاله به صورت کامل در مورد این اپلیکیشن کاربردی صحبت کرده‌ایم :

📱 هر چیزی که در مورد اپلیکیشن موبایل لینکدین (LinkedIn) باید بدانید 📱

۲. اپلیکیشن کیودی (QDay)

این اپلیکیشن مناسب برای دوستانی است که علاقه‌مند به بازی هستند و می‌خواهند از طریق بازی، به کسب درآمد برسند.  با کیودی شما میتوانید در طول روز هم به دلار و هم به ریال به مقدار بسیار زیادی درآمد کسب کنید.

جمع بندی

صرف نظر از مدل کسب درآمد از اپلیکیشنی که برای برنامه خود انتخاب می‌کنید، به یاد داشته باشید که این اصلا فکر بدی نیست و حتما هم قبل از انتشار و راه اندازی برنامه آن را در برنامه‌های خود قرار دهید.

یادتان باشد آخرین چیزی که همه می‌خواهیم، سرمایه‌گذاری روی محصولی است که مدل درآمدزایی نداشته باشد، پس همیشه با برنامه و روش درآمدزایی شروع کنید و با آن‌ هم پیش بروید.
اگر می‌خواهید اپلیکیشنی برای کسب و کار خود طراحی کنید، شرکت همند، با ارائه خدماتی چون اپلیکیشن سورتا ، سامانه ۱۳۷ ، طراحی نرم افزار تحت وب و تحلیل نرم افزار در خدمت شماست.

3 دیدگاه دربارهٔ «بهترین روش های کسب درآمد از اپلیکیشن موبایل»

  1. بازتاب: چگونه درآمد اپلیکیشن موبایل را زیاد کنیم؟ درآمد اپلیکیشن‌‌ موبایل چقدر است؟ - اینوسافت %

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن